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GtechniqのパートナーであるAston Martin Racingは、先日バーレーンで開催された2017年FIA世界耐久選手権の最終ラウンドにおいて、GTE Amのドライバーズタイトルとチームタイトルを獲得しました。

この勝利は、ポールポジション7回、優勝4回という驚異的なシーズンを締めくくるもので、ポール・ダッララナ、マティアス・ラウダ、ペドロ・ラミーの#98アストンマーティンV8ヴァンテージGTEのクルーは、シリーズ最終戦のバーレーン・インターナショナル・サーキットで栄光を手にしました。

ポールポジションからスタートした98号車のアストンマーティンV8ヴァンテージGTEは、嵐のようなドライビングでバプコ・バーレーン6時間レースを制し、チームと英国のファクトリーの全員にとって夢のような結果を手にしました。

アストンマーティン・レーシングのチーム代表、ポール・ハワースは次のように述べています。「チームとして世界チャンピオンであり続けることは素晴らしいことです。FIA GTE Proのタイトルを譲ったことで、アストンマーティン・レーシングのGTE Amのタイトルを獲得することができました。7回のポールポジション、4回の優勝、ルマンとメキシコでのAmクラスとGTE Proの優勝。これは、チーム全体、そしてアストンマーティン・レーシングに関わるすべての人にとって、ケーキの上のアイシングです。すべてのパートナー、ダンロップ、ゲイドンにいるすべての人にとって、ワールド・チャンピオンになるのは簡単なことではありません。ポール・ダッララナをはじめとするチームを支えてくれている人々にとっても、ペドロとマティアスにとっても、この上なく素晴らしい瞬間です。また、ペドロとマティアスにとっても大きな出来事です。彼らは、何度も何度も近づいてきて、頑張りました。

V8 Vantage GTEは、真の意味での引退となりました。V8 Vantage GTEは、ル・マンで優勝し、2年連続で世界選手権を制覇しました。今後、次世代のレースカーには難しい問題が待ち受けています」と語っています。

今週初め(2017年11月21日(火))、Gtechniqは、英国ロンドンのOld Truman Breweryで開催された、アストンマーティンVantageの新型ロードカーとVantage GTEの公式発表会に招待されました。

新型ロードカーを使用して、アストンマーティン・レーシングのチームであるプロドライブは、シャシーを最適化し、パワーポテンシャルと空力性能を最大限に引き出しました。アストンマーティンは、新型GTEの主な目的として、限界域でのコントロールを容易にすること、GTE Amクラスのドライバーにとっての使い勝手を高めること、ロードカーに搭載されているAMGが開発した4リッターターボV8を洗練させることを挙げています。

新型Vantage GTEは、オーリンズ製のサスペンション、特注のミシュランタイヤ、アルコン製の新しいブレーキシステムを採用しています。

Gtechniq社のマネージング・ディレクターであるRob Earle氏は次のように述べています。「ロードカーと比べて大幅に拡大されたトラックや、巨大なリアウィングとリアディフューザーの組み合わせなど、新しいデザインの変更により、アストンマーティンが来年に向けて良い方向に向かうことを期待しています。私たちは、アストンマーティン・レーシング/プロドライブとの協力関係を継続し、これらの美しい車を維持するために彼らのすべてのカーケア製品を提供することを楽しみにしています」

Gtechniq partners Aston Martin Racing clinched the GTE Am drivers’ and teams’ titles in the final round of the 2017 FIA World Endurance Championship in Bahrain, recently.

The victory capped an astonishing season that included seven pole positions and four wins for the crew of the #98 Aston Martin V8 Vantage GTE, Paul Dalla Lana, Mathias Lauda, and Pedro Lamy, covered themselves in glory on the series’ final visit to the Bahrain International Circuit.

Having started from pole position, the #98 Aston Martin V8 Vantage GTE delivered a storming drive to take an emphatic victory of the season in the Bapco 6 Hours of Bahrain, securing a dream result for everyone in the team and those back at the factory in the UK.

Paul Howarth, Team Principal Aston Martin Racing, said: “It’s brilliant to still be world champions as a team. Having conceded the FIA GTE Pro titles, we’ve won the GTE Am titles for Aston Martin Racing. Seven poles, four wins, the Am class and GTE Pro wins in Le Mans and Mexico. It’s the icing on the cake for the whole team and everyone involved in Aston Martin Racing. All the partners, Dunlop, everybody back at Gaydon, winning world championships don’t come easy. It’s an immense moment for the people who support the team including Paul Dalla Lana and it’s a big moment for Pedro and Mathias too. They have stuck with it, and come close so many times.

“The V8 Vantage GTE has bowed out in real style. It’s a Le Mans winner, a world championship winner for the second year in a row. It can be recognised as one of the greatest cars in GT racing and going forward the next generation of race cars have a hard act to follow.”

Earlier this week (Tuesday 21 November 2017), Gtechniq was invited to the official launch of the new Aston Martin Vantage roadcar and Vantage GTE, at the Old Truman Brewery, London, UK.

Using the new road car, Prodrive – the team behind Aston Martin Racing – has optimised the chassis to reach its full power potential and aerodynamic performance. Aston Martin revealed their main aim of the new GTE was to make the car easier to control on the limit, to boost its usability for drivers in the GTE Am class, and refining the AMG-developed four-litre turbocharged V8 from the road car.

The new Vantage GTE runs on Ohlins suspension, with bespoke Michelin tyres and a new braking system from Alcon.

Rob Earle, Gtechniq managing director, said: “The new vantage GTE is stunning, the new design changes including the track that has been significantly widened compared to the road car’s, and the massive rear wing and rear diffuser combo, I hope will set Aston Martin in good stead in the coming year. We look forward to continuing to work with Aston Martin Racing/Prodrive, supplying all their car care products to maintain these beauties.”